Zöld Marketing Mesterkurzus

A jövő. Veled. Most.

6 nap

Miért fontos?

Mert a szemünk előtt változik a világ. Új értékek jelennek meg, új elvárások körvonalazódnak a gazdaságban, a tudományban, az egyének és a közösségek életében egyaránt. Egy új megatrend közeledik. Egyre többen érdeklődnek az organikus táplálkozás, a well-being, a környezettudatos termékek, a slow food, a fair trade, az energiatakarékos és okos házak, a zöld irodák, a megújuló energiák, az elektromobilitás, az etikus befektetések és az ökoturizmus iránt. Nemsokára tömegesen állnak munkába az Y és Z generáció képviselői, de az idősebb fogyasztók körében is erősödik az életminőséget és természetes forrásokat előtérbe helyező egyének száma, akik nem felhalmozni akarnak, hanem egy új harmóniában élni a környezetükkel. Egy szintetizáló, intelligens fogyasztói kultúra lép színre, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Nekik trendi, szexi és cool ez az érzés. És Neked? Te is közéjük tartozol? A vevőid is közéjük tartoznak, vagy szeretnéd, ha közéjük tartoznának?

Csatlakozz tanfolyamunkhoz és ismerd meg a legújabb gazdasági trendeket, melyek egy fenntarthatóbb jövőt tesznek lehetővé!

  • A képzés során megismerheted az egészség, környezet és társadalomtudatos fogyasztók vásárlási szokásait.
  • Megtudhatod, mi motiválja, és mi az, ami elrettenti őket. Miben térnek el a mainstream fogyasztóktól?
  • Mit jelent a People, Profit, Planet kifejezés? Kik a hibrid fogyasztók és a smart shopperek?
  • Tudd meg, hogyan nyithatsz feléjük!
  • Ismerd meg a marketing új útjait!
  • Tanuld meg, hogyan alakíthatsz ki egy új és tudatos marketingstratégiát!
  • Tudd meg, milyen sajátosságai vannak a Zöld PR-nak és a social marketingnek!

Tanulj a téma magyarországi szakértőitől, kutatóitól, és sajátíts el egy új szemléletmódot!

Milyen eredmény várható a tanfolyam végére?

Milyen eredmény várható a tanfolyam végére?

Képessé válsz egy komplex zöldmarketing-stratégia kialakítására. Figyelembe tudod venni a tudatos fogyasztók igényeit és preferenciát, hatékonyabban meg tudod őket szólítani, és új vásárlókat szerezhetsz cégednek. Hatékonyabbá válhat a teljes kommunikációd.

Egy átfogó szemléletet ismerhetsz meg, és a tanfolyam végére már bele is vághatsz a zöldmarketing-kampányodba! A képzés elvégzéséről tanúsítványt állítunk ki!

Kinek ajánljuk?

Kinek ajánljuk?

  • Akik egy hagyományos vagy zöld vállalat marketingosztályán dolgoznak, és alapos képet szeretnének kapni arról, hogy a környezettudatosság filozófiája miként jelenhet meg marketingmunkájuk különböző területein.
  • Olyan marketingszakembereknek, akik nyitni szeretnének az egészségesen élő, a környezet- és társadalomtudatos fogyasztók irányába.
  • Olyan cégek szakembereinek, akiknek a termékeit a környezettudatos vásárlók fogyasztják, és szeretnék hatékonyabbá tenni marketingjüket.
  • Akik fontosnak tartják a fenntartható fejlődés szemléletmódját, és ezt a marketingtevékenységük során is érvényre akarják juttatni.
Hogyan tanulhatsz nálunk?

Hogyan tanulhatsz nálunk?

A tanfolyamhoz Magyarország legjobb szakértőit hívtuk meg, köztük kutatókat és gyakorlati szakembereket. Így a legújabb kutatási eredményeket és trendeket a gyakorlatban is megtanulhatod alkalmazni.

A különböző témákat előadásokkal vezetjük be, gyakorlati példákon keresztül értheted meg ezeket az új jelenségeket, majd Te is kipróbálhatod magad interaktív gyakorlatokon keresztül.

Továbbképzésünket e-learning rendszerrel egészítjük ki, melynek segítségével elérhetők az órák anyagai, s mely megkönnyíti a kommunikációt és a feladatok beküldését.

A tanfolyam végén a résztvevők kis csoportokban komplex esettanulmányt dolgoznak ki, melybe beleépíthetik a képzés során tanultakat, és szakmai zsűri visszajelzésével tehetik teljessé a tudásukat.

A képzést egy szakértőkből álló kerekasztal-beszélgetéssel zárjuk, ahol Te kérdéseidet is kíváncsian várják.

A tanfolyam legeredményesebb hallgatóinak pedig felajánlunk egy személyes konzultációt, ahol az általuk kiválasztott szakemberrel beszélhetik át a legfontosabb kérdéseiket, ötleteiket.

Képzésünk menete

Képzésünk menete

Megatrendek- LOHAS- jövőben várható trendek

Óraszám: 3 óra

A foglalkozáson először a LOHAS célcsoport fogalmát, a csoport jellemzőit, lehatárolásuk problémáit beszéljük meg.

A témakörben megjelent irodalmakra támaszkodva sem egyszerű a kategória egyértelmű megfogalmazása, ezért az értelmezéshez a szcéna fogalmát is bevezetjük, így a különféle elkötelezettségi szinten csoporthoz tartozókat el tudjuk különíteni.

Megbeszéljük a mérvadó magyar kutatási eredményeket, a csoport jelenlegi, jövőbeni hatását, potenciálját. Kiemeljük a megatrendek közül azokat, amelyek erősen támogatják a célcsoport növekvő jelentőségét. Trendpéldákkal szemléltetjük a LOHAS központú marketing gyakorlati megvalósítását.

Oktató: Dr. Törőcsik Mária

A környezettudatos fogyasztás elemzése

Óraszám: 12 óra

A modul során a környezettudatos fogyasztói magatartás elméleti és gyakorlati megfontolásai kerülnek bemutatásra, és az ezzel kapcsolatos új fogyasztói igényekre és piaci követelményekre készítjük fel a résztvevőket.

Olyan témákat fogunk érinteni, mint a fenntarthatatlan vs. fenntartható fogyasztás, a környezettudatos fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők, a környezettudatos magatartásformák, különös tekintettel a zöld vásárlói magatartásra és a fogyasztói ellenállás problematikájára.

Kitekintünk továbbá a társadalmi felelősség, az egészség- és a pénzügyi tudatosság felé is. Kutatási eredmények és benchmark piaci példák bemutatásával képet adunk a magyar és a nemzetközi fogyasztói környezetről.

Oktató: Dr. Dudás Katalin, Dr. Jakopánecz Eszter

Fenntarthatósági marketing - stratégia alkotás és megvalósulás

Óraszám: 16 óra

A modul célja, hogy megismertesse a résztvevőket a fenntarthatósági marketing koncepciójával és a környezettudatos, környezeti szempontból is felelős piaci magatartás alapjaival. A modul interaktív jellege támogatja, hogy a résztvevők a saját mindennapi munkájukba, vállalati gyakorlatukba beépíthető ismereteket szerezzenek meg.

A modul a marketing főbb paradigmaváltásainak bemutatását követően részletesen tárgyalja, milyen hajtóerők mentén és hogyan épülnek be a fenntarthatóság irányelvei, ezen belül a környezettudatos gondolkodás a marketingstratégiába.

A Marketing 3.0 – azaz az emberközpontú marketing megközelítését követve beszélünk arról, az érték-vezérelt fogyasztók hogyan gyakorolhatnak nyomást új elvárásaik mentén a felelős, környezeti szempontból is fenntartható, az üzleti sikerességet ezáltal hosszútávon biztosító vállalati működés kialakítására.

A modult a klasszikus marketing mix fenntarthatóság vezérelt átdolgozásával, a 4C (Customer Solutions, Customer Cost, Convenience és Communication) fogalmaival zárjuk.

Oktató: Dr. Piskóti Marianna, Kasza-Kelemen Kata

Zöld PR

Óraszám: 4 óra

A Zöld PR modulban az alapoknál kezdjük: mi a PR és mi nem az. Hogyan kommunikáljunk, hogy érthető, hiteles és érdekes legyen? Beszélünk a CSR-ről és a szakterületek viszonyáról. Mit jelent a Walk the Talk és a Talki the Walk?

Nemzetközi és magyar példákon keresztül bemutatjuk hogyan kell a felelős működésről jól kommunikálni és hogyan kerüljük el a Greenwashing csapdáját.

Oktató: Lakatos Zsófia

Zöld online marketing és social media

Óraszám: 4 óra

A modulban áttekintjük az online felületek evolúcióját marketing és PR szempontból egyaránt. Beszélünk a hitelesség szerepéről az online kommunikációs térben, illetve a leghatékonyabb PR-stratégiákról is.

Szó lesz a közösségépítésről, és az online közösségek menedzseléséről, a negatív és pozitív hírek terjedéséről, és az ehhez szorosan kapcsolódó kríziskommunikációról.

Számos gyakorlati példával illusztrálva mutatjuk be a jó és rossz gyakorlatokat, a greenwashing megjelenését az online térben.

Bemutatjuk a zöld stratégiák etikus és megkérdőjelezhető használatát, valamint a hírnevet építő, és a hírnevet kockáztató általános online magatartásokat is.

Oktató: Siska Mátyás

Mélyítő nap

Óraszám: 8 óra

A mélyítő nap célja, hogy bemutassa, hogy a kurzus során megszerzett különböző ismereteket konkrét problémahelyzetek megoldására hogyan használhatják a résztvevők.

A hallgatók komplex esettanulmányok megoldását dolgozzák ki és javaslataikat ismertetik a többiekkel – akik további javaslatot tehetnek az adott eset megoldási módjára, illetve feltárhatnak további hiányosságokat vagy problémákat.

A mélyítő napot egy kerekasztal beszélgetés színesíti melyen a téma meghívott szakértői fognak beszélgetni.

Jelentkezési feltételek

  • Marketing, üzleti, közgazdasági, kommunikációs, bölcsészet területen szerzett, legalább BSc diploma

Tandíj, kedvezmények és fizetési lehetőségek

Ha egy cégtől többen jelentkeznek 15% kedvezményt adunk fejenként! 293.000 Ft + ÁFA/fő
Ecolife előfizetőknek 5% kedvezmény 328.000 Ft + ÁFA
Részletfizetés (2 részletben) 2 × 189.000 Ft + ÁFA
Kedvezmény nélkül 345.000 Ft + ÁFA

A képzés díját utalással tudod rendezni.
Jelentkezés után díjbekérőt küldünk a megadott e-mail címre. Ezen minden adatot megtalálsz, ami az utaláshoz szükséges.
A jelentkezést akkor tudjuk véglegesnek tekinteni, ha a bankszámlánkra megérkezik a képzés díja.
A közleményben kérjük tüntesd fel a képzés nevét és a jelentkező, vagy a cég nevét.

A számlát postai úton küldjük.

Oktatóink

Dr. Törőcsik Mária

Dr. Törőcsik Mária

Egyetemi tanár, a Pécsi Tudomány Egyetem Marketing és Turizmus Intézet igazgatója, a Trendinspiráció Műhely vezetője

Megatrendek- LOHAS- jövőben várható trendek

Dr. Dudás Katalin

Dr. Dudás Katalin

Kutató, kutatási témája környezettudatos fogyasztói magatartás

A környezettudatos fogyasztás elemzése

Dr. Jakopánecz Eszter

Dr. Jakopánecz Eszter

Kutató, kutatási témája a fogyasztói ellenállás

A környezettudatos fogyasztás elemzése

Dr. Piskóti Marianna

Dr. Piskóti Marianna

Piackutató és elemző a Trocellen GmbH Holdingnál, A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének oktatója

Fenntarthatósági marketing - stratégia alkotás és megvalósulás, Mélyítő nap

Kasza-Kelemen Kata

Kasza-Kelemen Kata

Oktató és kutató a Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézetében

Fenntarthatósági marketing - stratégia alkotás és megvalósulás

Lakatos Zsófia

Lakatos Zsófia

Az Emerald Public Relations ügyvezetője, a Magyar PR Szövetség elnöke

Zöld PR

Siska Mátyás

Siska Mátyás

Üzleti kommunikációs szakember, a Magyar PR szövetség elnökségi tagja

Zöld online marketing és social media

Tanfolyamunk helyszíne

Falk1 Rendezvényközpont - Edutus Ház - 1055 Budapest, Falk Miksa utca 1.

A Zöld marketing időszerűsége

A Zöld marketing időszerűsége

Mindannyian hallottunk már a klímaváltozásról, a globális felmelegedésről és a környezeti problémákról, amelyek egyre inkább befolyásolják az életünket. Az üzleti élet szereplőit is nemsokára ugyanúgy elérik ezek a hatások, mint a mindennapi embert, köztük azokat is, akik eddig egyáltalán nem tartották magukat „zöld fogyasztóknak”. Egy úgynevezett új gazdaság kialakulásának lehetünk tanúi, melynek során egyre többen csatlakoznak az egészségesen élő, környezet- és társadalomtudatos fogyasztók táborához. Ez a célcsoport egészen más preferenciával rendelkezik, mint a hagyományos, ma még mainstreamnek tekinthető fogyasztói többség. Elérésükhöz nem elegendőek az eddig megtanult szegmentációs és célcsoport ismeretek, hanem csak egy újfajta targetálási és kommunikációs stratégiával lehetünk sikeresek. De ezek az új skillek nagyon jól alkalmazhatók a még hagyományos vagy hibrid fogyasztók, vagy a smart shopperek elérésében is.

Vegyél részt te is! Mert...

345.000 Ft + ÁFA helyett

Most akár 15% kedvezménnyel!

Érdeklődöm!