Oktatóink

Ismerd meg az oktatóinkat!

Dr. Törőcsik Mária

Dr. Törőcsik Mária

Egyetemi tanár, a Pécsi Tudomány Egyetem Marketing és Turizmus Intézet igazgatója, a Trendinspiráció Műhely vezetője.

Közgazdász, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán marketinget, marketingstratégiát, vásárlói és fogyasztói magatartást, valamint személymarketinget oktat. Marketing-tanácsadással és – kutatással is foglalkozik, valamint kiemelkedőek a vásárlói és fogyasztói magatartásra, az életstílusra és a generációkra vonatkozó kutatásai. Megalkotta a trendkutatások rendszerét s annak gyakorlatban alkalmazható módszereit is. Tagja a Magyar Marketing Szövetségnek, a Magyar Reklámszövetségnek és a Magyar Tudományos Akadémia Marketingtudományi Albizottságának.

Modulok: Megatrendek- LOHAS- jövőben várható trendek

Dr. Dudás Katalin

Dr. Dudás Katalin

Kutató, kutatási témája környezettudatos fogyasztói magatartás.

A PTE Közgazdaságtudományi Karán Marketing szakon végezte egyetemi tanulmányait, ezt követően ugyanott a Gazdálkodástudományi Doktori Iskola nappali tagozatos hallgatójaként folytatta tanulmányait és egyben kezdte meg oktatási tevékenységét.

Kutatási témául a környezettudatos fogyasztói magatartást választotta, mely előbb kutatóként, majd – gyermekei születését követően – magánemberként is erősen megérintette. 2008-ban védte meg doktori disszertációját A környezettudatosság többszintű értelmezése és a környezettudatos fogyasztói magatartás vizsgálata címmel.

2016 januárjáig tevékenykedett a PTE Közgazdaságtudományi Karán előbb PhD hallgatóként, tanársegédként, majd adjunktusként, kutatási témámba illő tárgyakat is oktatva (Tudatos fogyasztás, Társadalmi marketing, Felelős marketing, Felelős fogyasztás). Mindeközben több kutatási projektben is részt vett kutatóként, elemzőként, kutatásvezetőként.

Modulok: A környezettudatos fogyasztás elemzése

Dr. Jakopánecz Eszter

Dr. Jakopánecz Eszter

Kutató, kutatási témája a fogyasztói ellenállás.

A Pécsi Tudományegetem Közgazdaságtudományi Karon Marketing szakon végzett.
Tanulmányai alatt két szemeszteren keresztül az Universität Bayreuth ösztöndíjas hallgatójaként marketing szakirányú kurzusokat hallgatott.
2009-től a Trendinspiráció Műhely kutatási asszisztenseként, majd kutatójaként számos piacon vizsgálta a fogyasztói magatartást és annak változásait, elsősorban nagyvállalati igényekre. A PTE KTK Gazdálkodástani Doktori Iskolájának PhD hallgatójaként több kutatási projektben vett részt kutatói és elemzői munkatársként.

2016-ban sikeresen védte meg disszertációját.
Kutatási területe a fogyasztói magatartás sajátos esete, a fogyasztói ellenállás. Érdeklődési területeit is formálták ezek a munkatapasztalatok: energia és energiaforrások, élelmiszerpiac és élelmiszerfogyasztás, egészségpiac és egészségmagatartás, fogyasztói tudatosság, környezeti és társadalmi érzékenység.

Modulok: A környezettudatos fogyasztás elemzése

Dr. Piskóti Marianna

Dr. Piskóti Marianna

Piackutató és elemző a Trocellen GmbH Holdingnál, A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének oktatója.

Okleveles közgazdász, viselkedés elemző.

Marianna a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karán marketing és humán erőforrás menedzsment szakirányokon szerzett egyetemi diplomát, majd később a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karán elvégezte a pszichológia alapszakot.

A Budapesti Corvinus Egyetemhez a PhD képzés során csatlakozott, jelenleg is aktív oktató-kutatója, emellett főállásban a Trocellen Gmbh piacelemzője. A Marketing és Média Intézetben a marketingkutatás és a fogyasztói magatartás témakörébe tartozó tantárgyakat magyarul és angolul is oktatja.

A fenntartható életmód vizsgálatával 2008 óta foglalkozik. A környezetbarát fogyasztói viselkedés kialakulásában jelentős szerepet játszó tényező, a környezeti identitás meghatározásáról és méréséről írta disszertációját.

Kutatói fókuszában jelenleg a fenntartható fogyasztás kialakulása és elősegítése, a társadalmi marketing és a vállalatok társadalmi felelősségvállalása és piaci sikerességének összehangolása áll. Több tanulmánya jelent meg hazai és nemzetközi tudományos szakfolyóiratokban, hazai és nemzetközi konferenciákon rendszeresen vesz részt.

A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért Action 2020 programjának szakértője a Fenntartható életmód témakörében.

Modulok: Fenntarthatósági marketing - stratégia alkotás és megvalósulás modul, Mélyítő nap

Kasza-Kelemen Kata

Kasza-Kelemen Kata

Oktató és kutató a Budapesti Corvinus Egyetem, a Marketing és Média Intézetében.

Okleveles közgazdász, közgazdász tanár.

Kata a Budapesti Corvinus Egyetem (akkor BKÁE) Gazdálkodástudományi Karán marketing és tanár szakon szerezte egyetemi diplomáját, majd négy év reklámügynökségi és turisztikai tapasztalatot követően 2007-ben csatlakozott a BCE doktori képzéséhez.
Kutatási érdeklődése a közösségi fogyasztás, fenntartható fogyasztás, valamint fenntartható turizmus témaköreire terjed ki.

Ösztöndíjasként 2008-ban a berlini TU-n, 2009-ben Helsinkiben, a HSE-n kutatott. Több hazai kutatócsoport tagjaként a fenntartható életmód kialakításának vizsgálatával 2008 óta foglalkozik. Rendszeresen publikál hazai és nemzetközi folyóiratokban, konferenciákon.

Doktori disszertációjában a helykötődés környezettudatos fogyasztói magatartásra gyakorolt hatását vizsgálta turisztikai kontextusban.

Az egyetem keretein belül 2007 óta oktat. 2010-től a Marketing és Média Intézet munkatársa. Tárgyai a nemzetközi marketing és fogyasztói magatartás témaköreit érintik. 2010 óta tagja a BCE Felelős Üzleti Oktatásért Bizottságnak.

Modulok: Fenntarthatósági marketing - stratégia alkotás és megvalósulás modul

Lakatos Zsófia

Lakatos Zsófia

Az Emerald Public Relations ügyvezetője, a Magyar PR Szövetség elnöke.

Több mint hét évig vezette a Hill+Knowlton Hungary Kft-t, mielőtt 2016 januárjában megalapította saját ügynökségét.

Első diplomáját a Budapesti Gazdasági Főiskolán szerezte, majd tanult a California State University Northridge egyetemen. 2003-ban MBA diplomát szerzett Menedzsment területen a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. Angolul és spanyolul beszél.

Karrierjét az RTL Klubnál kezdte a Híradó és az Akták riportereként, majd a Capital Communications pénzügyi kommunikációs ügynökségnél dolgozott 8 éven keresztül. 2008-ban a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium "Tehetsz rá vagy tehetsz ellene" kampányának pr-vezetője volt, ezután csatlakozott a Hill+Knowltonhoz. Az MPRSz mellett tagja a Szóvivők Egyesületének és a Superbrands bizottságnak is.

Elismert CSR-szakértő, rendszeres előadója a témában rendezett hazai és nemzetközi konferenciáknak és óraadó tanára a Metropolitan Egyetemnek. 2013 júliusában jelent meg Londonban szakkönyve „Corporate Social Performance in Emerging Markets - Sustainable Leadership in an Interdependent World" címmel.
2013 novemberében az országban elsőként kapta meg a Fenntarthatóság Szakmai Követe díjat. Boldog házasságban él, három gyermeke van.

Modulok: Zöld PR

Siska Mátyás

Siska Mátyás

Üzleti kommunikációs szakember, a Magyar PR szövetség elnökségi tagja.

Okleveles közgazdász, minősített junior üzletviteli tanácsadó, a hazai kommunikációs piacon nagy tapasztalattal rendelkező üzleti kommunikátor szakember.

Főként az online PR megoldások, a közösségi kommunikáció, az online kríziskommunikáció és hírnévmenedzsment témában tart rendszeresen szakmai prezentációkat, a sajtó gyakran megszólaltatott szakértője.

Szakmai pályafutását vállalkozóként kezdte, majd üzletfejlesztési igazgatóként dolgozott az ország egyik meghatározó PR ügynökségénél. Az elmúlt több, mint egy évtizedben a KKV szektor képviselőitől kezdve hazai és nemzetközi nagyvállalatokig, állami hivatalokig bezárólag színes, izgalmas ügyfélkörrel dolgozott, így többek között részt vett a Converse, az O'Neill, a Magyar Telekom, a Richter Gedeon, a Procter&Gamble vagy a Nescafé hazai kommunikációs programjainak megvalósításában is.

2012-ben a PR Herald szerkesztősége beválogatta a magyar PR szakma kiemelkedő szakembereit bemutató „A hazai PR szakmai arcképcsarnoka" című portrékötet szereplői közé. Az ügynökségi világot követően az elmúlt két évben a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara marketing igazgatójaként felelt a szervezet marketingkommunikációjának tervezéséért és megvalósításáért.

2016 novemberétől hazai innovatív vállalkozásokat, illetve az e-mobilitás hazai elterjedését segíti kommunikációs vezetőként.

2013 decemberétől a Magyar Public Relations Szövetség elnökségének tagja.

Modulok: Zöld online marketing és social media